Fakturaservice
Låt oss hantera dina fakturor, få mer tid till din kärnverksamhet
Fakturaservice – ett enkelt sätt att frigöra tid
Fakturaservice med Serafim Finans är det enklaste sättet att frigöra tid och samtidigt vara säker på att dina kundrelationer bevaras.
Att administrera fakturor och följa upp med betalningspåminnelser är tidskrävande. Strävan att skaffa sig en övergripande koll på aktuella kundfordringar är fullt förståelig, men det får inte ske på bekostnad av resten av verksamheten.
Med Serafim Finans fakturaservice överlåts allt fakturaansvar till oss. Ni skickar underlaget till oss, vi behandlar det och skapar sedan fakturor med er logotyp och era kontaktuppgifter. Fakturan går sedan ut till kunden som i sin tur betalar direkt till er. Hela processen kan enkelt följas via vår klientwebb.
Skillnaden mellan denna tjänst och fakturaköp är att ni tar kreditrisken, och får betalt först när kunden har betalat fakturan.
Fakturaservice är en investering för framtiden
Fakturaservice handlar inte bara om att skicka påminnelser och i längden se till att pengarna skickas in från kunden. Det handlar också om att bevara kundrelationerna. Återkommande kunder är en potentiellt långsiktig inkomstkälla och genom att värna om förhållandet med kunderna ökar chanserna för framtida affärer. Vi på Serafim Finans har full förståelse för detta och med vår fakturaservice vågar du lita på att dina kundrelationer bevaras.
Vanliga frågor
Hur fungerar fakturaservice?
Tjänsten fakturaservice är en tjänst som innebär att vi administrerar och betalningsbevakar dina fakturor, från utskick av grundfaktura till påminnelse- och inkassoservice. Denna tjänst frigör tid för dig som företagare och gör att du kan fokusera på din kärnverksamhet. Till skillnad från fakturaköp så får du i denna tjänst pengarna när din kund har betalat oss.
Måste samtliga fakturor gå via er?
Nej, du väljer själv vilka fakturor du önskar administrera via oss.
Vilka fakturaformat kan ni hantera?
Vi hanterar idag fakturor per post, e-post, EDI samt SVE-faktura. I det fall man har ett större fakturaflöde kan vi även implementera en filkoppling mellan affärssystemen.
Kontakta Annie

Annie har god erfarenhet av faktura-, påminnelse- och inkassohantering. Hon bevarar era kundrelationer och hjälper er att få betalt i tid, så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Kontakta Annie så hjälper hon er hitta en lösning som passar er verksamhet.
Annie Broberg,
Key Account Manager
Kontakta mig